Neherpark 23 | 2264 ZD Leidschendam 0031 6 43 55 64 64

 

Waarom Stroopwafel effect?


Groeien in sales door het succes van jouw klant!

Stroopwafel effect heeft maar één glasheldere missie;

En dat is dat JIJ jouw competitie volledig van de kaart veegt..Helder toch?!

Wij zien een wereld voor ons waarin ..iedereen stroopwafel-proof sales DOET (waar de naam vandaan komt leggen we nog wel een keer uit ;)).Maar wat bedoelen wij met Stroopwafel-proof sales? Zowel intern als extern wordt sales gezien als de productie van zuurstof voor je bedrijf. Intern staat er een professionele sales organisatie waar de ondernemer en/of de accountmanagers/verkopers maandelijks worden gecoacht en halfjaarlijks worden getraind. Salesmanagement weet exact wat alle verkopers nodig hebben, zowel op persoonlijk als zakelijk vlak. De volledige salesorganisatie is erop gericht om iedereen maximaal te laten presteren, zowel voor het individu als het bedrijf. Alles is meetbaar. De mens is het middelpunt. Extern is de concurrentie volledig weggevaagd door een online verkoopmachine dat wordt aangevuld met hoogwaardige salesactiviteiten van iedere medewerker die zich bezig houdt met verkoop & service.

Missie


dat JIJ jouw competitie volledig van de kaart veegt..

Visie


…Een wereld waarin iedereen stroopwafel-proof sales DOET!

Stroopwafel-proof sales?

Zowel intern als extern wordt sales gezien als de productie van zuurstof voor het bedrijf. Intern staat er een professionele sales organisatie waar accountmanagers/verkopers maandelijkse worden gecoacht en halfjaarlijks worden getraind. Salesmanagement weet exact wat alle salesreps nodig hebben, zowel op persoonlijk als zakelijk vlak. De volledige salesorganisatie is erop gericht om iedereen maximaal te laten presteren, zowel voor het individu als het bedrijf. Alles is meetbaar. De mens is het middelpunt. Extern is de concurrentie volledig weggevaagd door een online verkoopmachine dat wordt aangevuld met hoogwaardige salesactiviteiten van de salesreps. 

Hoger doel


Oprecht dromen te laten uitkomen (door van dromen concrete doelen te maken)

Story oprichter Stroopwafel effect




Gedurende één van onze trainingen is één van de kandidaten, in dit geval Thijs, geïnspireerd geraakt door mijn verhaal. De kern van mijn verhaal is dat je een zakenrelatie hetzelfde moet behandelen als een liefdesrelatie. Om te voorkomen dat je partner er direct met iemand van door gaat als hij/zij meer geld heeft moet je met name liefde geven. Liefde is sterker dan geld. Ditzelfde geldt voor een klant waarvan je hoopt dat hij niet direct overstapt naar de concurrent als hij een betere prijs biedt.

Terwijl wij het hebben over het geven van liefde in de vorm van toegevoegde waarde realiseren wij ons dat de Peak-and-End rule (Daniel Kahneman) een belangrijke regel is voor het overtreffen van verwachtingen en het laten ontstaan van een onvergetelijke herinnering. Feitelijk zegt deze regel dat wij herinneringen opslaan op basis van piek momenten en het einde. Deze vormen het totaal aan herinneringen van een bepaalde relatie.

De kandidaat bracht dit in de praktijk door tijdens minimaal één van deze ontmoetingen stroopwafels mee te nemen. Dit verraste de klant op dusdanige wijze dat het werd opgeslagen als een piekmoment of een fantastisch eindmoment. Ik heb dit direct benoemd tot het stroopwafel effect. Het effect van een simpele stroopwafel op dat moment en op de herinnering van deze relatie bleek enorm! Stroopwafel effect is een bedrijf dat tijdens commerciële trainingen, aan de hand van concrete handvatten, wil aangeven hoe belangrijk, maar ook relatief eenvoudig, het is om iedere dag het verschil te maken. De trainingen zijn geschikt voor iedereen die in direct contact staat met klanten.

Er zijn “die hard” salestrainingen maar ook trainingen voor binnendienst medewerkers die hun commerciële en communicatieve vaardigheden moeten verbeteren.

Hopelijk tot snel! Marc van Versendaal.

Kernwaarden

NO BULLSHIT

Moeten we hier ècht nog iets aan toevoegen..?

IMPACT

Wat voor IMPACT maak jij op jouw klant? En op jezelf? Time to consider..

100%

Of je doet het wel, of je doet het niet. Jouw keuze. Maar als je 'm maakt, voor de volle 100%

DOEN

Uiteindelijk zijn AL je resultaten afhankelijk van de acties die je neemt. DOEN dus!