Your address will show here +12 34 56 78
 

Waarom Stroopwafel effect?

Uiteindelijk draait het voor organisaties voor een groot gedeelte om groei. Maar we willen ook lol trappen, toch?! Groei en plezier zijn alleen mogelijk indien jouw klanten succes hebben, mede dankzij jou! De klant moet dus echt centraal staan. Zowel in je communicatie als tijdens het salesproces en de volledige klantfase. Bij Stroopwafel effect beginnen we bij het individu. Door de Stroopwafel Circle of Succes; Marketing, Sales & Service, te projecteren op onze klanten zien wij waar de meeste aandacht naartoe moet. Mens en techniek staan centraal in onze oplossing. De techniek moet toereikend genoeg zijn om het proces efficiënt te borgen, de mens moet capabel en intrinsiek gemotiveerd genoeg zijn het contact intern en extern op hoog niveau te verzorgen. Wat doet het Stroopwafel effect dan voor het individu? We gaan op zoek naar hun beste versie, iedere dag opnieuw. Hierdoor moet men een mindset activeren die geschikt is om hun eigen omgeving te vormen zodat de drijfveren constant aanwezig zijn om gemotiveerd en betrokken te blijven. Dit mondt uiteindelijk uit in een Stroopwafel cultuur waar uiteindelijk de klant van profiteert middels de 9+ klantervaring die gecreëerd wordt. Show, don’t tell! Wij gaan natuurlijk niet alleen maar wat roepen. Bij Stroopwafel effect werken alleen mensen die 4-6 uur per week spenderen (10-15% van hun werkweek) aan hun eigen bedrijf en/of passie. Om betrokkenheid maximaal te houden zoeken wij ondernemende mensen die hun energie iedere dag willen toevoegen aan ons omdat ze dit leuk vinden. Als dank geven wij evenveel (of meer) energie terug om hen te helpen hun droom te verwezenlijken. Daarnaast staat bij ons de klant, de volledige klantreis, centraal en is een Stroopwafel cultuur geen doel maar een uitgangspunt.

Missie

 

De betrokkenheid van medewerkers naar hun organisaties maximaal verhogen waardoor de klant hiervan kan profiteren in het kader van professionaliteit, klantgerichtheid en geluk.

Visie

 

De Stroopwafel mindset als startpunt van alle organisaties in Nederland. Een wereld waar medewerkers en hun organisaties worden gewaardeerd, omdat zij de behoefte hebben om het leven van de klant elke dag een beetje beter te maken.

Hoger doel

 

Van ieders baan hun passie maken! Wij geloven in de kracht van positieve energie, met ons verhaal willen wij medewerkers van organisaties inspireren dat ieder individu kan bijdragen aan het geluk van de klant, van receptionist tot bewaker, van operationeel medewerker binnendienst tot buitendienst accountmanager. Ons hogere doel is dan ook de volledige arbeidsmarkt daarvan bewust te maken zodat werk voor iedereen gezien kan worden als passie.

Story oprichter Stroopwafel effect

 

Gedurende één van mijn trainingen is één van de kandidaten, in dit geval Thijs, geïnspireerd geraakt door mijn verhaal. De kern van mijn verhaal is dat je een zakenrelatie hetzelfde moet behandelen als een liefdesrelatie. Om te voorkomen dat je partner er direct met iemand van door gaat als hij/zij meer geld heeft moet je met name liefde geven. Liefde is sterker dan geld. Ditzelfde geldt voor een klant waarvan je hoopt dat hij niet direct overstapt naar de concurrent als hij een betere prijs biedt. 
Terwijl wij het hebben over het geven van liefde in de vorm van toegevoegde waarde realiseren wij ons dat de Peak-and-End rule (Daniel Kahneman) een belangrijke regel is voor het overtreffen van verwachtingen en het laten ontstaan van een onvergetelijke herinnering. Feitelijk zegt deze regel dat wij herinneringen opslaan op basis van piek momenten en het einde. Deze vormen het totaal aan herinneringen van een bepaalde relatie. 
De kandidaat bracht dit in de praktijk door tijdens minimaal één van deze ontmoetingen stroopwafels mee te nemen. Dit verraste de klant op dusdanige wijze dat het werd opgeslagen als een piekmoment of een fantastisch eindmoment. Ik heb dit direct benoemd tot het stroopwafel effect. Het effect van een simpele stroopwafel op dat moment en op de herinnering van deze relatie bleek enorm! Stroopwafel effect is een bedrijf dat tijdens commerciële trainingen, aan de hand van concrete handvatten, wil aangeven hoe belangrijk, maar ook relatief eenvoudig, het is om iedere dag het verschil te maken. De trainingen zijn geschikt voor iedereen die in direct contact staat met klanten.
Er zijn “die hard” salestrainingen maar ook trainingen voor binnendienst medewerkers die hun commerciële en communicatieve vaardigheden moeten verbeteren.
Hopelijk tot snel! Marc van Versendaal.
Kernwaarden

Geluk

Het ervaren van geluk is essentieel als je baan je passie is, doe wat je leuk vindt!

Professionaliteit

Een 9+ cultuur valt of staat bij de aanwezigheid van professionals.

Zelfbewustzijn

Gedragsverandering en groei vindt alleen plaats indien je bewust bent van wat er moet gebeuren.

Klantgerichtheid

Door de klant daadwerkelijk centraal te stellen achterhaal je de behoefte en kan je het leven van de klant een beetje beter maken.