Middels de training de “Stroopwafel” ervaring zullen al jouw medewerkers, die in direct contact staan met klanten, bewust worden van de kansen en uitdagingen die er op de werkvloer liggen.
Het Stroopwafel Effect: formule voor klantgerichtheid
Profiteer van een 9+ klantervaring! Wij van Stroopwafel Effect in Den Haag helpen jou graag die houding door te voeren in alle lagen van jouw bedrijf die maakt dat klanten met liefde bij je komen én blijven. Van management tot sales en marketing: Stroopwafel Effect is dé formule voor ultieme klantgerichtheid – en tevredenheid via de betrokkenheid van medewerkers.
De kracht van klantvriendelijkheid
De naam Stroopwafel Effect is ontleend aan een anekdote. Een bevriende salesmedewerker besloot zijn klanten te verwelkomen met een cadeautje: een zakje stroopwafels. Wat bleek? Het was een schot in de roos. De toon was gezet! De klant begon het proces met een positief gevoel, wat bepalend bleek te zijn voor het vervolg van het traject. Sindsdien staat de stroopwafel voor ons symbool voor het creëren van de ultieme klantervaring. Door middel van kleine acties, zoals het geven van een cadeautje of het zetten van nét die extra stap, win je de klant eens en voor altijd voor je. Maar er is meer.
Het Stroopwafel Effect heeft betrekking tot iedere laag van het bedrijf en iedere stap van het salesproces. Van de acquisitie tot de intake en de nazorg; en van het management tot de marketing. Wanneer het gehele verhaal van A tot Z klopt en volledig is gericht op het genereren van tevreden klanten, kun je rekenen op die 9+ klantervaring. En van die klantgerichtheid profiteer je nog lange tijd van.
Een 9+
Zoals gezegd heeft het Stroopwafel Effect betrekking tot iedere laag van de organisatie – en dus ieder individu. Tijdens deze training klantgerichtheid gaan wij op zoek naar de kernwaarden van jouw organisatie. Zijn deze helder? Dan moeten deze worden overgebracht naar alle medewerkers via een training of cursus klantvriendelijkheid. Het resultaat is wat wij een stroopwafelcultuur noemen. Deze bestaat uit:
– Een inspirerende omgeving;
– Een transparant beloningsysteem;
– Faciliterend leiderschap en management;
– Ruimte voor eigen ideeën van medewerkers;
– Het aannemen van professionals;
– Algehele psychologische veiligheid;
– De klant staat ALTIJD centraal, dus klantgericht werken.
Zo gaan jouw medewerkers met plezier naar hun werk, wat een enorm positieve invloed heeft op iedere stap van het salesproces. In feite doorbreken we de gedachte dat men alleen voor geld werkt; zij werken ook voor plezier. En: happy people sell more!
Begin bij het begin
De training klantgerichtheid start bij de managers. De manager is immers het voorbeeld voor de medewerker. Ook wordt gekeken naar het sollicitatieproces: hoe neem je managers aan en hoe leid je hen op om de juiste waarden uit te dragen naar medewerkers en – indirect – de klant? Zo werken wij stap voor stap naar een volledige cultuurtransformatie. In plaats van een training klantvriendelijkheid noemen wij deze training dan ook graag een cultuurtraining.
Iedere training of cursus klantgerichtheid van Stroopwafel Effect wordt op maat ontwikkeld. Daarom horen wij graag meer over jouw organisatie en de doelen die jij voor ogen hebt. Zo kunnen wij hier zo goed mogelijk op inspelen. Maak een eerste afspraak door te bellen naar tel. 085-208 1247 of door ons een bericht te sturen.. Wij hopen jou en jouw organisatie binnenkort op weg te helpen naar die 9+ klantervaring.
Jennifer Sanchez
Consultant
“Door de interactieve sessies verkrijg je vaardigheden waarmee je de klantreis kan optimaliseren, maar ook handigheden waarmee je buiten je werk om een 9plus ervaring kunt herkennen en zelf kan verzorgen. Na elke trainingsdag zit je vol positieve energie, waarbij je direct zaken in de praktijk wil toepassen. Door een vellige omgeving te creëren doet iedere cursist enthousiast mee en zorgt Marc ervoor dat je met kleine stappen grote successen behaalt.”
Jeffrey van der Molen
Operationeel medewerker
'Een energieke training die gegeven wordt met passie en de drive om in ieder individu het beste uit zich te halen!'
Rob van Min
Operationeel manager
'Tijdens de training 'Stroopwafel' ervaring ben ik me ervan bewust geworden dat veranderingen beginnen bij jezelf en niet bij veranderingen die anderen voor jou uitgestippeld hebben.'
Amy Nabben
Online Marketeer
Marc heeft mij (en mijn collega’s) een aantal zeer leerzame en intensieve trainingen op maat gegeven. Samen hebben we gewerkt aan het optimaliseren van onze interne processen en zijn we aan de slag gegaan met een zeer praktische aanpak om het contact met klanten naar een hoger niveau te tillen. Ik heb hier op zakelijk gebied veel van geleerd. Klanten kan ik beter helpen met hun vraagstukken. Daarnaast merk ik dat het mij ook enorm geholpen heeft bij mijn persoonlijke ontwikkeling. Marc zorgde voor leuke trainingen waar ik telkens vol positieve energie mee startte en eindigde!
Kees Verhagen
Teamleider Klachtenmanagement STEDIN
Marc heeft mijn team van 20 klachtspecialisten een meerdaagse training gegeven waarbij klantgerichtheid centraal stond. Door middel van interactieve sessies waarbij de medewerkers (ook) aan de slag konden met eigen ontwikkelpunten, is de vakbekwaamheid en klanttevredenheid toegenomen. Het belangrijkste is dat Marc veel aandacht heeft besteed aan de inhoud van de training, maar net zo veel aan het plezier tijdens de training. Wat is er nou mooier dan leren en plezier maken combineren?
Contact
Heb je vragen of interesse in één van onze dienstverleningen? Vul dan onderstaand contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.